5
Chybí mi ještě pár stránek k přečtení díla, ale můžu bez nadsázky říct, že v otázce zla a problému z něho vyplývajícíh jsou nejlepším a nejkompetnějším dílem-pojednávajícím tyto problémy z hlediska teologicko-filozofického a z hlediska teologicko-psychologického, které jsem až doposud četl.Četl jsem poměrně dost díl s touto tématikou, ale tyto byly pojímany spíše z hlediska více osobního pohledu, osobních zkušeností bez vazby na filozoficko-teologické zdroje.Jsou zde kromě biblických pojednání použity citace z celé řady vynikajících myslitelů- především Tomáše Akvinského, svatého Augustina, některých církevních otců a řady dalších filozofů. I když moje představa o zlu je celkem srozumitelná, přesto mi toto dílo pomůže při myšlenkové koncepci mé knižky, kterou píši a chci vydat : EUTANÁZIE-cesta k účelové vraždě.Dokonce jsem rád, že mnoho myšlenek, aniž by jsem tuto knižku předtím četl je naprosto konkordantních s mými myšlenkami, které jsem vydal v mých dílech EVOLUČNÍ teorrie věda nebo ideologie a poslední moji knižkou ČLOVĚK bez duše, svět bez barev,chutí a vůní (pojednání o duchovní podstatě člověka). Předběžně jsem se díval i na konečná pojednání tohoto díla a myslím, že mně ještě obohatí a pomůže mi doplnit mé vlastní teoretické poznatky. Samozřejmě mám i některé kritické reflexe, se kterými nemůžu souhlasit: zvířatá a rostliny nejsou "oživenou materii".Materie nikdy nemůže být "oživena", to je naprostý blud radikálního materializmu vycházejícícho z filozofických základů materialistického monizmu - jež je také podkladem darwinistických myšlenkových šarlatánství.Ale to je na delší pojednání. Druhou knížku, kterou jsem u Vás koupil jsem ještě nezačal číst, ale bude na řadě. Ansemla znám, četl jsem od něho spirituální pojednání.No bude mně zajímat, zda otázka ekonomie, dnešního sekulárního náboženství bude v ní přijatelně koncipována. Procházíme všichni zkouškou jako Ježíš na poušti. Nejdřív jsme "lámáni zlem" na poli sociálních a materiálních potřeb (udělej z těchto kamenů chleba), když odoláme chamtivosti a nenasytnosti jsme "lámani" na nevíře, protože člověk svoji omezeností nemůže Boha nikdy "exaktně" dokázat, nesmírně nás přesahuje, proto můžeme v Něho pouze věřit a milovat ho, ale na tom mnoho lidí selhává. Jako třetí bod "lámani" jsme jako Ježíš postavení před moc a bohatství světa. Jsem zvědav do jaké míry se dialog mezi Anselmem a podnikatelem bude rozvíjet,zda bude myšlenkově podobný myšlenkým v knize: Ekonomie dobra a zla? S pozdravem Beňo Miroslav