03.10.2019, autor: P. František Ponížil, kategorie: Titulní stránka

Recenze knihy Jak se osvobodit od pornografie

Na jaře letošního roku vyšla kniha, která se zabývá pornografií – tématem vskutku ožehavým a velmi aktuálním. V dnešní on-line době se pornografie stala masově dostupnou. Kniha Jak se osvobodit od pornografie je velmi praktická a velmi dobře reflektuje tyto skutečnosti. Myslím si, že velmi dobře vyplňuje mezeru na trhu. Design knihy se mi líbí a kapitoly nejsou moc dlouhé, ale jsou hutné – vybízí k reflexi.
Na knize se mi líbí její pestrost, nechybí svědectví (např. pornohereček, závislých mužů, manželky závislého, abstinujícího alkoholika…). Další velký přínos je odborné podchycení problému závislosti na pornografii, na který je nahlíženo z nejrůznějších úhlů pohledu (medicína, psychologie, právo…). Důležitý je také konkrétní úryvek z Božího slova na každý den spolu s praktickými úkoly. Součástí knihy jsou odkazy na tematické weby v češtině i v angličtině.
Autor doporučuje najít si patrona, který bude závislého doprovázet na čtyřicetidenní cestě osvobození. Osoba patrona je velmi důležitá, protože v problematice pornografie je velkým problémem samota. Konzument-katolík si myslí, že je jediný ze svých přátel, který má tento problém. Omyl. Patron nemusí být knězem, důležitá je důvěra k patronovi. Považuji to za dobrý nápad a myslím si, že to může fungovat.
I když je téma knihy velmi vážné, v knize nechybí humorné obrázky, které uvozují každý den. Jak je známo, tak humor je kořením života. Humor nám pomáhá nebrat se tak vážně, humor je lingvisticky příbuzný s pokorou. Vydat se na cestu boje se závislostí na pornografii vyžaduje pokoru. Vstoupit na cestu osvobození nutně znamená říct si: „Mám problém“ a také: „Sám to nezvládnu“.
Nejsilnější moment z celé knihy pro mě bylo svědectví pornoherečky, kterou prodával její manžel. Běhal mi při tom mráz po zádech. Kniha je užitečná pro všechny i pro ty, co nemají problém s pornografií. Mně pomohla v pojmenování určitých věcí, které jsem podvědomě tušil.
Pornografie je skutečně velký problém, protože dnes jsou jí vystaveny i děti, které mohou být rozpolcené – na jednu stranu se jim pornografie hnusí a na druhou stranu je přitahuje. O aktuálnosti a palčivosti problému svědčí velmi rychlý dotisk knihy už po pěti měsících od prvního vydání.

P. František Ponížil

Myšlenka na den: Práce chrání před mnoha neřestmi a zbytečnými nebo špatnými myšlenkami. Lenost je naopak jejich hnízdem. (bl. Jakub Alberione)
Nahoru